Nå får du ikke faktura fra BKK Nett lenger

Myndighetene har innført nye regler som gir alle kraftleverandører anledning til å tilby sine kunder én felles faktura for strøm og nettleie.

Hvis du har en kraftleverandør som har opprettet en avtale med oss om felles faktura (gjennomfakturering), vil du ikke lenger får nettleiefaktura fra BKK Nett.

Du skal fortsatt registrere målerstand hos oss.

Spørsmål?
Har du spørsmål om fakturaen du får tilsendt fra din kraftleverandør, må du kontakte din kraftleverandør.

Du kan lese mer om nettleien her

Disse kraftleverandørene tilbyr felles faktura med BKK Nett:

  1. Flere leverandører vil tilby felles faktura etterhvert

Ved å logge deg på Min side kan du alltid se nettleiefakturaen

Om felles faktura
Den nye ordningen kalles gjennomfakturering, og det betyr at nettleiefaktura sendes til kundens kraftleverandør som produserer en felles faktura for kraft og nettleie til kunden. Foreløpig er det de største kraftleverandørene i Norge som vil tilby felles faktura til sine kunder, men BKK Nett har tilrettelagt ordningen for alle kraftleverandører i Norge.

Det er opp til den enkelte kraftleverandør om de vil tilby sine kunder gjennomfakturering. Dersom din kraftleverandør ikke tilbyr denne ordningen med felles faktura for strøm og nettleie, vil du få en egen faktura for nettleien fra BKK Nett.

Dine rettigheter som nettkunde er uendret.

NVE sin informasjon om gjennomfakturering

 

Faktura og måleravlesning

Kun ved å lese av måleren regelmessig sikrer du at fakturaen er korrekt

Har du glemt å lese av måleren stipulerer vi forbruket ditt.

Har du felles faktura for strøm og nettleie fra din kraftleverandør? Les mer her først. Hvis ikke mottar du faktura ca to uker etter måleravlesning, altså seks ganger i året. Har du et forventet årsforbruk som er lavere enn 4000 kWh, får du faktura tre ganger i året.

 

Min side kan du

  1. velge AvtaleGiro og eFaktura
  2. søke om betalingsutsettelse