Med om lag 260 000 kunder og et strømnett på ca. 22 000 kilometer, er vi en av Norges største distributører av elektrisk energi med en offensiv vekststrategi på Vestlandet.
Vi setter kundene våre i sentrum og digitaliserer strømnettet for en effektiv og fremtidsrettet drift i et moderne samfunn. For å sikre en stabil strømforsyning driver vi kontinuerlig vedlikehold av kraftledninger og anlegg. Vi bygger et fremtidsrettet strømnett i takt med samfunnsutviklingen på Vestlandet.
Kort om vår virksomhet:
En av Norges største distributører av elektrisk energi
Ca. 260 000 nettkunder
Ca. 22 000 kilometer strømnett
Våre adresser og kontaktinformasjon
Bli kjent med strømnettet
Det er enkelt å slå på en bryter slik at det blir lys i lampen, eller skru på vaskemaskinen slik at den begynner å vaske. Men hvilken reise har strømmen hatt før den kommer hjem til deg? Her i Norge begynner reisen nesten alltid som rent og fornybart fjellvann.
BKK AS må søke om konsesjon for å bygge nye luftledningsanlegg med spenning over 22 kV. Hele søknads- og behandlingsprosessen kan pågå over flere år, og sjelden mindre enn to år. Her får du en kort innføring i prosessen.
Som enetilbydere av nettjenester i vår region er BKK Nett i en særstilling når det gjelder forsyning av strøm til kunder, samhandling med leverandører samt tilgang til informasjon. For å forhindre at denne særstillingen utnyttes på tilsiktede eller utilsiktede måter, er vi underlagt krav fra myndighetene om nøytral opptreden. I den forbindelse utarbeider vi årlig en rapport som viser hvordan vi overholder kravene til nøytralitet.
For å bidra til at alle nettselskap faktisk opptrer nøytralt, er vi pålagt å ha interne rutiner som beskriver hvilke forpliktelser knyttet til nøytral opptreden som gjelder for de ansatte og ledelsen.
Nøytralitetsrapporten skal også beskrive hvordan nøytraliteten kan utfordres i det enkelte selskap samt hvilke tiltak som er iverksatt for å håndtere denne risikoen.